Elvis Presley a motocykly, to byl podobný příběh jako auta. Stejně jako v případě čtyřkolových strojů si i v jedné stopě Elvis pořizoval všechno, co se mu zrovna zdálo být nejlepší, nebo se mu jednoduše jen v danou chvíli zalíbilo. A stejně jako v případě aut měl i u motorek jednu značku oblíbenou nade vše. U aut to byla slavná a v té době ještě doopravdy luxusní značka Cadillac, v případě motocyklů to byl legendární Harley-Davidson. I motocykly také často nakupoval nejen pro sebe, ale i pro své přátelé či známé.
Na druhou stranu nebyl Elvis žádným drsným motorkářem a motocykl považoval spíše za nástroj pro zábavu při hezkém počasí než za dopravní prostředek. Proto není nijak překvapivé, že motocyklů vystřídal mnohem méně než aut, a ještě méně jich je dodnes známých. Náš seznam motocyklů tak bude o něco kratší než v případě čtyřkolových miláčků krále rock 'n' rollu.
1956 Harley-Davidson ST 165 "Harley Hummer"
První motocykl, který si Elvis Presley pořídil poté, co začal jako muzikant pravidelně vydělávat, byl Harley-Davidson. Ale nepředstavujte si zatím nějaký masivní chopper nebo cruiser - v roce 1955 si ještě začínající zpěvák nemohl dovolit žádné extravagance. A Harleye v té době nebyly jen luxusním zbožím jako dnes. Slavná značka nabízela i základní, levné modely vedle kterých by dnešní Street 500 vypadal jako exkluzivní nadupané monstrum. Šlo o motocykly řady ST, později přezdívané "Harley Hummer". Z tradičních prvků H-D jim chybělo jen pár drobností. Třeba vidlicový dvouválec. Nebo vlastně celá konstrukce, protože ve skutečnosti tyto stroje vycházely z konstrukce německých DKW, získaných jako kořist z druhé světové války. Není tedy nijak překvapivé, že mladý Elvis nevydržel na jednoválcové motorce příliš dlouho a brzy jí nahradil opravdovým Harleyem.
1956 Harley-Davidson Model KH
Pod pojmem "opravdový Harley" si však samozřejmě nesmíte představit nějaký obrovský, luxusní cruiser jako byla Hydra-Glide. Presley si stále ještě nemohl vybírat zcela bezuzdně a navíc měl očividně slabost spíše pro menší, obratnější motorky. Jeho druhým strojem se tak stal model KH - předchůdce dnešního Sportsteru, který se objevil na trhu jen o pár let později.
Právě tato motorka se stala tím dost možná nejznámnějším Elvisovým motocyklem. Od Memphiského zastoupení Harley-Davidson ji koupil za $1143.0, z čehož $438.70 zaplatil protiúčtem ve formě starého Harleye ST 165. O pár let později něco nemyslitelného, stejně jako to, zbývajících sedm set dolarů nevytáhl ze šrajtofle a nepohodil je na pult i s okázalým dýškem, ale splácel je po částkách 47 dolarů každý měsíc. Inu, každý musí nějak začínat.
Tento motocykl je spolu s Elvisem zvěčněn na obálce časopisu The Enthusiast z května 1956 a dnes ho můžete najít v muzeu značky Harley Davidson.
1957 Harley-Davidson FLH
Elvisova sláva a úspěch však raketově rostly a brzy si už mohl dovolit to, co se v pozdějších letech stalo jeho typickým chováním. Jako když si 1. listopadu 1956 vyrazil do centra Memphisu, aby tam sjednal pojistku na svůj zbrusu nový Continental Mark II - v té době jedno z nejdražších aut, které jste si mohli koupit. Cestou u prodejce Harley-Davidson zahlédl model FLH zrovna přicházejícího modelového roku 1957 a bez dlouhého rozmýšlení nebo otálení si ho prostě koupil. Získal tak svůj první "dospělý" Harley.
1959 Harley-Davidson FLH
Další motocykl stejného typu získal později ještě o něco více "hvězdným" způsobem. Místo aby si ho musel kupovat sám, byl samotnou společnotí Harley-Davidson zdvořile požádán, jestli by si jeden z jejich strojů nebyl ochoten vzít a jezdit na něm, v zájmu šíření slávy značky. Stejnou nabídku dostal i Jerry Lee Lewis a protože oba pánové samozřejmě přijali, jezdili brzy na identických '59 FLH, jako je ten Lewisův na obrázku.
Později si koupil ještě mnoho dalších motocyklů Harley-Davidson, ale podrobnosti o nich ani jejich další osud nejsou známy.
1965 Triumph 650 Bonneville
Když si na Vánoce 1964 jeden z Elvisových kamarádů pořídil malou anglickou motorku jménem Triumph 650 Bonneville, slavný zpěvák si jí na chvíli půjčil a z projížďky se vrátil naprosto ohromen. Oproti velkým, těžkým a poněkud neohrabaným Harleyům, na které byl zvyklý, nabízel anglický stroj přímo fantastickou obratnost a ovladatelnost.
Elvis si ho samozřejmě musel koupit.
Ale to mu nestačilo. V té době trávil hodně času ježděním se svou partičkou kamarádů, kteří si říkali "Memphis Mafia" a občas si dokonce nechávali uzavřít úseky silnic, aby se na nich mohli prohánět. A aby se ostatní necítili nepatřičně, pořídil Presley devět Triumphů i pro ně, seřadil je před Graceland a další dny na nich neustále jezdili branou dovnitř a zase ven, bez ohledu na noční hodinu. Skončilo to až když sousedé uspořádali petici kvůli otravnému hluku a Elvis raději na převážení motorek koupil přívěs.
Supertrike od Eda Rotha
S přibývajícími léty přibývala Elvisovi i kila a zároveň také ubýval dobrý vkus i chuť balancovat na dvou kolech. Tedy ne že bychom snad chtěli považovat tříkolku od krále customů Eda Rotha za nevkusnou, ale asi i vy uznáte, že se mnohem více hodí k lesklému obleku s gigantickým límcem a flitry než k decentnějším ohozům začátku Elvisovy kariéry.
Messerschmitt KR200
Poslední stroj na našem krátkém seznamu je dosti podivný již sám o sobě, ještě podivnější je fakt, že ho Elvis vůbec vlastnil a úplně nejpodivnější je to, že tomu tak bylo v rodném Memphisu a nikoliv na vojně v Německu. Řeč je samozřejmě o Messerschmittu KR200, mikroautě, které vyráběla dříve letecká továrna v dobách poválečné obnovy Německa.
Proč a jak Elvis tuhle věc získal, to není dodnes jasné. Možná si jí koupil, možná jí snad někde dostal. Jisté je, že mezi léty 1956 a 1957 jezdil s tímto vozítkem po zhruba rok, než ho daroval svému oblíbenému prodejci oblečení Bernardu Lanskymu. Malý Messerschmitt se tak stal dost možná prvním dopravním prostředkem, který Elvis rozdal - což se později stalo jednou z jeho oblíbených zábav.